Op weg naar Cheddar

31 juli 2020 - Cheddar, Verenigd Koninkrijk

Het was vandaag de warmste 31 juli die in 200 jaar in Engeland was gemeten. De thermometer van de auto gaf zo’n 36 graden aan. Helaas was het ook de dag dat wij het langste stuk moesten rijden: zo’n 300 kilometer naar de oostkust van Zuid-Engeland.

Waar wij van te voren geen rekening mee hadden gehouden, is dat de Engelsen nu zelf ook vakantie hebben. Het was dus echt ontzettend druk op alle wegen richting de kust. Rond 10 uur reden we uit Canterbury weg. Uiteindelijk kwamen we pas om half 4 op het vakantiepark in Cheddar aan.

Onderweg hebben we nog wel een keertje gestopt om wat te eten. Ondanks alle drukte hield iedereen wel aardig afstand. Ook is het best prettig dat mensen een mondkapje op hebben. Bij iedere ingang voor winkels, restaurants etc. moet je eerst je handen ontsmetten.

Het laatste stukje naar het vakantiepark bleek een lange slingerweg door heuvelachtig landschap te zijn. Het leek wel een beetje op Toscane!

Jammer genoeg was onze cottage nog niet klaar en moesten we wachten. In Cheddar hebben we wat boodschappen gedaan en bij de lokale supermarkt en daarna hebben we nog wat gedronken op het terras bij het vakantiepark. Rond 5 uur waren we helemaal geïnstalleerd op ons nieuwe plekje.

Vakantiepark Cheddar

1. Nicolle:
    1 augustus 2020
    Neem kaas mee voor ons!!
  2. Patricia:
    2 augustus 2020
    Wat voor kaas...? Wij zijn geen ‘kenners’ ben ik bang😬
  3. Nicolle:
    2 augustus 2020
    Cheddar....Red Leicester....maar ff zonder dollen...dat hou je denk ik niet goed tot thuis ;-)