Madame Tussauds en Harrod’s

12 augustus 2020 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen hebben we een beetje uitgeslapen. Daarna hebben we uitgebreid  ontbeten bij The Breakfast Club, hier verderop in de straat. De jongens hadden een hele stapel pancakes, dus zij konden er weer tegenaan.

Pancakes at The Breakfast Club

Eerst hebben we een Oyster kaart gekocht voor het openbaar vervoer. Met de auto in Londen is bijna geen doen, omdat je voor het centrum moet betalen om daar te mogen rijden. Gewapend met mondkapjes en handgel gingen we dus op weg naar de metro.

Het was echt super rustig in de London underground. Normaal staat de metro stampvol, maar nu konden we met gemak - en op redelijke afstand van de overige passagiers - zitten. Rond 11 uur kwamen we aan bij Madame Tussaud.

Ook hier staat normaal een enorme rij. Nu konden we - na online gereserveerd te hebben - zo doorlopen. Er zijn nog heel weinig toeristen in Londen, dus het was ook binnen heel erg rustig. Wel fijn, want zo hadden we de tijd om overal foto’s te maken.

Madame Tussauds

Na Madame Tussaud zijn we weer in de metro gestapt en zijn we naar het centrum gereden. Daar hebben we wat winkels gekeken en zijn we in Harrod’s geweest. Het blijft toch nog steeds een indrukwekkende winkel! Inmiddels was het alweer bijna drie uur. Op het terras van  Harrod’s hebben we wat gedronken en een ijsje gegeten.

We hadden geluk, want in heel de maand augustus is er op maandag, dinsdag en woensdag in heel Groot-Brittanië de actie ‘Eat out, help out’.Deze actie is bedoeld om de horeca te helpen. Als je uit eten gaat, dan betaalt de Engelse regering max. 10 pond per persoon. We hebben daar al vaker geluk mee gehad en ook Harrod’s deed mee aan deze actie. Dat scheelde weer!

Na nog een rondje over de speelgoedafdeling te hebben gelopen, zijn we weer in de metro gestapt, terug naar het hotel. We moesten overstappen op King’s Cross station en dat is ook de plek waar perron 9 3/4 uit de Harry Potter film is opgenomen.

Nu we zo dichtbij waren, wilden we daar toch nog even gaan kijken. Uiteindelijk bleek het nog een hele zoektocht te zijn, want er bleken twee treinstations te zijn, namelijk King’s Cross en Pancrass. Natuurlijk stonden we eerst op het verkeerde. Maar het is gelukt! Roan kon op de foto met het karretje uit de Harry Potter film.

Vlak naast perron 9 3/4 zat ook een winkel met allemaal Harry Potter spullen. Roan wilde heel graag de knuffel van Dobbey de huiself hebben. Helemaal blij met zijn Dobbey zijn we weer op de metro gestapt.

Inmiddels was het half 7 en hadden we ook wel weer trek gekregen. Vlakbij het metrostation in Old street hebben we pasta en pizza gegeten. Daarna zijn we terug gewandeld naar het hotel. Het dakterras op de vijfde verdieping ban het hotel was nog open, dus daar hebben we nog even naar de lichtjes van Londen gekeken.

Morgen is het alweer de laatste dag van de vakantie. We hebben de jongens beloofd om nog naar Hamleys te gaan. Ook willen we eigenlijk nog Buckingham Palace zien. Kortom: morgen nog genoeg te doen!

1. Marianne:
    13 augustus 2020
    Leuke ervaringen weer. Fijn dat het niet zo druk is met die hitte😊
    Geniet er nog maar lekker van....morgen laatste dag. 😢😘
  2. Patricia:
    13 augustus 2020
    Ook wel weer fijn om naar huis te gaan! Het was best vermoeiend de afgelopen dagen!😘