Canterbury cathedral

30 juli 2020 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Vandaag weer een heerlijke zonnige dag en zo’n 25 graden. JP en ik wilden graag de beroemde kathedraal van Canterbury zien. De jongens hadden geen zin om mee te gaan en zijn bij het huisje gebleven.

Canterbury is een hele gezellige stad met allemaal kleine winkeltjes en boetiekjes. In de Romeinse rijd was het een belangrijke stad en daarom staat het ook op de werelderfgoedlijst.

We moesten even zoeken naar de ingang van de kathedraal, want die zat een beetje verstopt. Alhoewel we niet gereserveerd hadden, mochten we gelukkig wel naar binnen. Wel moesten we onze gegevens achterlaten en een mondkapje op.

De kathedraal was echt heel indrukwekkend en enorm groot. Het oudste deel stamt uit 1070. Er zijn verschillende graftombes in de kathedraal, onder andere van koning Henri en zijn vrouw en ook van Thomas Beckett, de aartsbisschop van Canterbury. Ook waren er een aantal hele mooie glas-in-lood ramen te zien.

We hebben nog een tijdje met een vrijwilliger staan praten. Hij gaf wat uitleg over de ramen en vroeg waar wij vandaan kwamen. Hij vond het nogal dapper van ons we in Engeland op vakantie durfden te gaan.

Er zijn ook bijna geen andere toeristen uit het buitenland. We hebben een Belgisch stel gehoord en er waren nog twee Nederlanders in de kathedraal, maar verder hebben we nog andere toeristen gezien. Het voordeel is wel dat het daardoor overal vrij rustig is.

Na nog even in de tuin van de kathedraal gewandeld te hebben, zijn we weer terug gegaan naar de auto. Onderweg hebben we nog gereserveerd bij een Italiaans restaurant voor die avond.

‘s Middags hebben we een beetje gechilled, spelletjes gedaan en gelezen. Rond half 7 waren we met zijn vieren terug in Canterbury. Het bleek dat het restaurant een hele gezellige binnentuin had, waar we heerlijk hebben gegeten.

Morgen verlaten we Kent en rijden we naar ons volgende plekje: het dorpje Cheddar in Somerset.

Canterbury cathedral