Legoland Windsor

11 augustus 2020 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Ons hotel staat in het financiële deel van Londen. Alleen zijn alle banken nu dicht en zijn ook veel van de kleine koffie- en eettentjes gesloten. Het is heel rustig op straat. Overal zijn de consequenties van het coronavirus zichtbaar.

Wandelen in Londen

Op drukke plekken is eenrichtingsverkeer ingesteld, overal staan hand sanitizers en veel mensen dragen ook op straat mondkapjes. Op verschillende plekken zijn grafitti’s gemaakt om het zorgpersoneel te bedanken. Je merkt echt dat het virus hier hard heeft toegeslagen.

We mochten onze auto achter het hotel parkeren, waar normaal de leveranciers hun spullen leveren. Toen we een praatje maakten met de man achter de receptie van het hotel, bleek dat wij - samen met nog een stel - de enige gasten zijn in het hotel. Heel gek idee!

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, want we wilden op tijd in Legoland zijn. Jammer genoeg werkte het verkeer in Londen niet mee. Er waren verschillende wegopbrekingen, waardoor we lang in de file hebben gestaan. Pas om 11 uur liepen we de poorten van Legoland binnen.

Vanwege de corona maatregelen bleken diverse attracties en winkels gesloten te zijn. Dat was wel een beetje een tegenvaller, vooral omdat de kaartjes behoorlijk prijzig waren. Maar uiteindelijk was het toch een leuke dag!

Picadilly circus in Legoland

Pas rond half 9 waren we weer terug op de hotelkamer. Moe van het vele lopen, maar vooral ook door de warmte. Het was rond de 34 graden. Nu lekker slapen en dan gaan we morgen in Londen kijken.