SS Great Britain in Bristol

2 augustus 2020 - Cheddar, Verenigd Koninkrijk

Na aankomst op ons nieuwe plekje moesten we wel even wennen. De lodge is een stuk kleiner dan de vorige en ook een stukje ouder. We hadden gehoopt dat er op dit park meer te doen zou zijn voor de kids, maar ook hier is bijna alles dicht. Gelukkig is het wel mooi weer, dus gaan we lekker op pad!

Gisteren zijn we naar Bristol gereden, ongeveer een half uurtje rijden hier vandaan. We hadden kaartjes gereserveerd voor een bezoekje aan de SS Great Britain.

Dit schip is in 1843 te water gelaten en was het eerste schip met een metalen boeg en een schroefaandrijving. Het schip heeft bijna 100 jaar gevaren. Het is nu een museumschip. Om het schip tegen corrosie te beschermen is de hele dok drooggelegd en zijn speciale warme luchtblazers aangelegd.

Binnen is het schip zoveel mogelijk in oude staat terug gebracht. Het is bijzonder om te zien hoe men 100 jaar geleden op dit schip leefde. In hele kleine kamertjes met superkleine bedjes. Je wordt er echt een beetje claustrofobisch van!

Na ons bezoekje aan het schip besloten we om ook nog maar even écht te gaan varen. We hebben een rondvaart gemaakt door de haven van Bristol. Het gebied is heel mooi opgeknapt met mooie industriële pakhuizen en veel eettentjes. Omdat het heerlijk weer was, zaten wel studenten - Bristol heeft een bekende universiteit - langs het water te kletsen en te drinken. Supergezellig!

Eigenlijk wilden we in Bristol wat eten, maar het was natuurlijk zaterdagavond en heel erg druk. Uiteindelijk zijn we dus maar weer in de auto gestapt en hebben we een stop gemaakt bij de MacDonald drive-thru.

Vandaag doen we even rustig aan. JP en ik hebben boodschappen gedaan in Cheddar. Verder kijken we een beetje formule1 en genieten we van het zonnetje. Om 17 uur hebben we gereserveerd voor het binnenzwembad en gaan de jongens een uurtje zwemmen. Daarna lekker pannenkoeken eten en dan morgen vroeg weer op! We rijden dan naar ons volgende plekje: Mullacottpark in Ilfracombe.

SS Great Britain

1. Henny Veer:
    2 augustus 2020
    Ondanks dat er veel gesloten is, kunnen jullie gelukkig toch nog leuke dingen ondernemen👍😀