Dover castle

29 juli 2020 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen hebben we op het gemakje ontbeten en daarna zijn we in de auto gestapt. Om 13 uur hadden we tickets gereserveerd voor Dover castle.

Het kasteel is gebouwd in de 12e eeuw door koning Henri de tweede en het is het grootste kasteel van Engeland. Vanwege de covid-maatregelen was er overal eenrichtingsverkeer ingesteld, maar we mochten gelukkig wel in het kasteel kijken.

Het was ook écht enorm groot. Binnen waren de kamers ingericht, zoals ze in de twaalfde eeuw gebruikt werden. Wij dachten dat de mensen toen heel klein waren, omdat de bedden zo klein waren. Maar de suppoost legde uit dat ze in tijd rechtop sliepen. Dat zou beter zijn voor de spijsvertering.

Het kasteel heeft ook een groot tunnelstelsel dat gebruikt is tijdens verschillende oorlogen. Deze waren nu helaas gesloten vanwege de veiligheidsmaatregelen.

‘s Avonds hebben we lekker gegeten in The Granville pub. Ook hier moesten we van te voren reserveren. Binnen waren er allerlei maatregelen genomen, maar je hoefde geen mondkapje op. We hadden hamburgers, zalm en heerlijke sticky toffee pudding en chocolademousse als dessert.

Morgen willen we naar het bos waarop de schrijver A.A. Milne de verhalen van Winnie the Pooh geïnspireerd heeft.

Dover castle

1. Henny Veer:
    29 juli 2020
    Volgens mij is het een hele leuke dag geweest ....
  2. Patricia:
    29 juli 2020
    Het was zeker een hele leuke dag! Het voelde echt al een beetje als vakantie.😊 Groetjes van ons allemaal!