Klimmen in Clovelly

6 augustus 2020 - Ilfracombe, Verenigd Koninkrijk

Toen we vanmorgen wakker werden, was het gelukkig droog. Wel was het nog steeds bewolkt, dus geen weer om naar het strand te gaan.☁️

Van de Nederlandse mensen die we in Bath hadden gesproken, kregen we de tip om naar Clovelly te gaan. Dit kleine vissersdorpje aan de kust was - zo vertelden zij - nog helemaal in authentieke staat.

Clovelly lag ongeveer een uurtje rijden van ons vandaan. We zijn er langs de kust naartoe gereden. Ondanks het minder mooie weer was het superdruk op het strand. Het was laag water en er waren heel veel surfers in de zee. Het was een mooi gezicht met het brede strand en de hoge rotsen.

Drukte op het strand

Om Clovelly in te mogen, moesten we eerst entree betalen. Het dorpje is beschermd en je kan het niet zomaar bezoeken. We zijn eerst over de steile hoofdweg helemaal naar beneden gelopen.

Omdat het laag water was, konden we over de keien in de haven naar de waterval lopen. Daar hebben we wat foto’s gemaakt. Het was jammer dat het zo mistig was, want met een blauwe lucht en de blauwe zee had het vast nog mooier geweest.

Waterval Clovelly

Daarna moesten we - natuurlijk - ook weer helemaal naar boven klimmen. Het was echt heel erg stijl! De ongeveer 440 inwoners van het dorpje krijgen hun spullen daarom per slee, door ezels getrokken, geleverd. Eenmaal weer boven hebben we een lekker ijsje gegeten.

Klimmen in de regen

‘s Avonds hadden we gereserveerd in een plaatselijke pub, The Thached Inn. We hebben er lekkere hamburgers, gegrilde kip en pulled pork gegeten. JP natuurlijk met een pint beer🍺  Daarna zijn we nog even langs de haven van Ilfracombe gewandeld. Morgen is het alweer vrijdag en dan rijden we naar ons nieuwe plekje in Poole, vlakbij Bournemouth.