5 augustus 2020 - Ilfracombe, Verenigd Koninkrijk

Het was vandaag een bewolkte dag, dus niet echt lekker om naar het strand te gaan. In de reisgids hadden we gelezen dat er in Exmoor National Park een waterval te zien was. En dus stapten we wederom in de auto.

Het was best een stukje rijden - zo’n anderhalf uur - en daarom kozen we voor de kortste route op de routeplanner. We reden over hele mooie slingerweggetjes met mooie uitzichten. De laatste 10 kilometer werd de weg alleen steeds smaller...Totdat we er nog maar net door pasten en we steeds de takken langs de auto hoorden schuren...

Na een spannend ritje waren we rond 13 uur op de parkeerplaats bij Becky falls. Onderweg waren we geen andere auto’s tegen gekomen, maar de parkeerplaats was toch aardig bezet. De andere route bleek iets toegankelijker te zijn.🙈

Vanaf de parkeerplaats kon je drie wandelroutes volgen: de korte blauwe route voor kids, de iets lastigere rode route en de lange paarse route. De jongens vonden een beetje uitdaging wel leuk en dus kozen we voor de paarse route van ongeveer een uurtje lopen.

Het was echt een hele mooie route langs de 22 meter hoge waterval en een stromende beek. Een heel stuk moesten we omhoog klimmen en klauteren over keien en boomwortels.

Exmoor National Park

Halverwege kwamen we langs de ‘money tree’. Het verhaal gaat dat er een enorme slang in het bos leefde. Om veilig te mogen passeren, lieten voorbijgangers geld achter in de boom. Het is niet bekend hoe lang dit al gebeurd. Maar sommige munten waren echt oud en helemaal in de boom vergroeid.

Exmoor National Park

Na de wandeling hebben we nog een ijsje gegeten. Daarna zijn we via de langere, maar snellere route terug naar ons huisje gereden. Om half 7 hadden we gereserveerd bij de bistro op het vakantiepark. We hebben pizza gegeten en daarna in het huisje nog een potje ‘gepest’. Na een leuke dag nu lekker slapen!

1. Henny Veer:
    5 augustus 2020
    Het was de lange rit wel waard. Het ziet er daar wel heel mooi uit en wat een mooie wandeling🙂👍
  2. Patricia:
    5 augustus 2020
    Het was zeker een mooie wandeling! De jongens vonden het klimmen over de keien ook heel 😀
  3. Nicolle:
    7 augustus 2020
    Ahhhh die ‘kortste route’ op de navi ken ik....vreselijk.... mooi dat jullie er heelhuids door zijn gekomen.
  4. Patricia:
    8 augustus 2020
    Hihi! Het was wel avontuurlijk! Gelukkig is de auto nog heel!😅
  5. Marianne:
    11 augustus 2020
    Zie je wel dat er geld aan de boom groeit!! Maar wat mooi daar. Prachtig om een wandeling te maken.