Van Lake Powell naar Grand Canyon

11 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

De mannen wilden allemaal graag even in het meer zwemmen en dus zochten we een strandje op. Je mocht met je auto - echt Amerikaans - het strand op rijden, dus dat was lekker makkelijk. Het water was niet koud, dus ze hebben lekker even rond geplonsd.

Lake Powell is een stuwmeer dat ontstaan is achter de Glen Canyondam in de Coloradoriver. Heel veel Amerikanen uit de regio komen er naartoe om te varen, vissen of te zwemmen. Het heeft maar liefst 3000 kilometer oever. Dat geeft een beetje aan hoe enorm groot het is.

Nadat we bij de Walmart brood, drinken en zonnebrand hadden gekocht - en nog wat lekkere dingen - gingen we op weg naar de Grand Canyon. Het was iets meer dan twee uur rijden, dus dat viel mee.

We kwamen via de South Rim het National Park binnen. Bij Dessert View Visitor Center zijn we uitgestapt. De Grand Canyon is vooral indrukwekkend groot. Niet te vergelijken met het kleurrijke Bryce Canyon. Het is bizar dat over zo’n groot gebied zo een enorme kloof kan ontstaan.

Alhoewel het bijzonder was om te zien, waren we niet heel erg onder de indruk. Misschien omdat we al zoveel andere mooie dingen hebben gezien. Misschien ook omdat het zo vreselijk toeristisch was. De parkeerplaats stond stampvol auto’s en er liepen mensen uit de hele wereld.

We hebben een ijsje gegeten en zijn daarna door gereden naar het hotel net buiten het Nationale Park. Net hebben we lekker makkelijk hamburger’s en kipnuggets gegeten bij een Wendy’s.

Morgenochtend gaan we even chillen aan het zwembad. Daarna vetrekken we naar Scottsdale, vlakbij Phoenix. Dan laten we de canyons en Nationale parken achter ons.