Van Grand Canyon naar Scottsdale

12 augustus 2018 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een beetje rustig aan gedaan. We zijn allemaal moe van het reizen en hebben tot een uurtje of tien uitgeslapen. Om 11 uur moesten we uit de kamer. We hebben de koffers naar de auto gebracht en zijn daarna nog een uurtje bij het zwembad blijven hangen.

Alhoewel we gisteren al een stukje van de Grand Canyon hebben gezien, zijn we toch nog even naar het park terug gereden. Het voelt gek om er zo dichtbij te zijn geweest en alleen maar één klein stukje gezien te hebben.

We hebben nog een rondje door het park gemaakt. ‘Dierenspotter’ Tim heeft een paar herten gezien. Ook zijn we nog bij een ander uitzichtpunt gaan kijken. Het is echt wel indrukwekkend hoe mega groot het is. De canyon ‘volgt’ de Colorado river en loopt van Las Vegas tot Lake Powell. De Grand Canyon is 446 kilometer lang, tot 29 kilometer breed en 1,6 kilometer diep.

Op verschillende plekken kan je echt letterlijk op het randje balanceren. Heel eng om te zien! Ik durfde alleen naar beneden te kijken op de plaatsen waar ook een hek stond. Dan voel je je echt wel heel erg klein!

Vanaf de Grand Canyon zijn we door gereden richting de stad. Onderweg hebben we wat regen gehad. Ook werd er op de radio diverse keren gewaarschuwd voor thunderstorms. Gelukkig zijn wij die net mis gelopen. Wel is het temperatuurverschil weer erg groot.

Vanmorgen was het in de Grand Canyon 25 graden. We zijn nu in Scottsdale, vlak naast Phoenix, en daar is het 40 graden. Weer even omschakelen dus! We hebben hier echt by far de grootste hotelkamer tot nu toe. Eigenlijk is het meer een appartement met een woonkamer, een grote keuken en twee aparte slaapkamers. Een verademing na twaalf nachten met zijn vieren op één kamer te hebben geslapen.

Ook fijn is dat er een wasmachine en een droger in het appartement staan. Ik heb dus eerst even snel wat wassen gedraaid, zodat we de rest van de reis weer schone spullen hebben.

Omdat we geen zin hadden om naar eten ‘te zoeken’, hebben we vanavond op het complex bij een Mexicaans restaurant gegeten. Lekkere nacho’s met cheese en hete peper gegeten en gegrilde zalm. Roan had voor de afwisseling een pizza.

Ze hebben hier op het complex vier zwembaden en twee glijbanen. Vanavond mochten we daar geen gebruik van maken, vanwege de voorspelde thunderstorm. Hopelijk kunnen de jongens morgenochtend wel even zwemmen. Het is jammer dat we hier maar één nachtje slapen. Morgen rijden we weer alweer verder naar Palm Springs.

1. Nicolle:
    14 augustus 2018
    Heb nog niet eerder gereageerd, maar wel alles gelezen! Ziet er gaaf uit! Geniet er nog even van met elkaar.