Van Bryce Canyon naar Page (Lake Powell)

10 augustus 2018 - Lake Powell, Verenigde Staten

Om Roan een plezier te doen, zijn we gisteravond pizza gaan eten bij een nabij gelegen fastfood restaurant. Je kan hier pizza in verschillende formaten bestellen. De vorige keer hadden we eigenlijk te weinig besteld. Dus kozen we nu voor vier large pizza’s van 15 inch.

Foutje! Dat bleek dus een pizza van 38 centimeter te zijn. We kregen dus vier enorme pizza’s op tafel. We hebben ons helemaal vol gepropt, maar kregen ze met geen mogelijkheid helemaal op. Stiekem hebben we allemaal om de beurt - zodat het niet teveel op zou vallen - wat weg gegooid. Heel zonde...maar we hebben wel gelachen én weer wat geleerd...

Vanmorgen hebben we om 8 uur de wekker gezet. Na het ontbijt zijn we vertrokken vanuit Bryce Canyon. Omdat het maar twee uur rijden was naar Page (vlakbij Lake Powell) - en we niet voor 16 uur op de kamer konden - hebben we wat tussenstops gemaakt.

Het eerste scenic view waar we langs reden was Red Canyon. Het is een verzameling van prachtige rode rotsen en tunnels. We zijn een stukje naar de rotsen toe gewandeld om dichterbij wat foto’s te maken. ‘Dierenspotter’ Tim ontdekte nog een paar spelende eekhoorntjes.

Een stuk verderop kwamen we langs het Coral Pink Sand Dunes State Park. In het park waren bijzondere, metershoge zandduinen te zien, naast rode zandstenen rotsen. De duinen zijn naar schatting tussen de 10.000 en 15.000 jaar oud. Weer een bijzonder natuurfenomeen!

Rond een uurtje of drie kwamen we aan bij ons hotel bij Lake Powell. Om 16.15 moesten we bij het meer zijn voor een excursie met een boot door Antelope Canyon. JP en de jongens doken nog even snel in het zwembad om af te koelen.

En daarna zat het een beetje tegen...De afstand van het hotel naar de boot bleek toch iets verder dan gedacht. En toen stonden we ook nog eens bij de verkeerde haven. Boot gemist. Balen!! We besloten toch nog een poging te wagen en gelukkig mochten we met de boottocht van 18.15 uur mee.

Omdat er geen eten of drinken op de boot was, zijn we snel een hapje gaan eten in het restaurant om de hoek. En dat was...jawel...weer een pizzeria! Roan blij, wij ietsje minder ;-)Nu deden we het wel goed en hebben we twéé large pizza’s besteld. Deze keer gingen ze wél helemaal op.

Precies op tijd stonden we in de lobby voor de boottocht. Achteraf was het maar goed dat we de eerdere trip gemist hadden, want nu vaarden we met zonsondergang door de canyon. Was mooi om te zien hoe het water de rotsen heeft afgesleten.

Eigenlijk wilden we nog even boodschappen doen, maar tegen de tijd dat we van de boot af kwamen - half 8 ‘s avonds - waren we allemaal moe van de lange dag. Eerst dus maar lekker slapen. Morgen nog even zwemmen in het meer en dan rijden we door naar de Grand Canyon.