Las Vegas

6 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas is een soort mega pretpark waar het leven 24 uur per dag doorgaat. In de casino’s kan dag en nacht gegokt worden. Doordat er nergens ramen zijn, raak je het gevoel voor tijd helemaal kwijt.

Eigenlijk hoef je het hotel ook niet uit. Het is bizar groot en heeft eigenlijk alles dat je nodig hebt. Je kan er volop eten en drinken (wel belachelijk duur; 5 dollar voor een klein flesje water!), shoppen of naar de schoonheidsspecialist. Het is eigenlijk een soort grote shoppingmall waar je ook kan overnachten. Maar waar je ook loopt, je moet áltijd door een casino.

Omdat we toch even wat frisse lucht wilden én omdat we de strip wilden zien, gingen we op zoek naar de uitgang. En die is gewoon niet te vinden! Om te voorkomen dat gasten ‘ontsnappen’, staat de uitgang nergens op bordjes aangegeven. De deuren naar buiten zijn afgeplakt, zodat je niet kan zien wat zich aan de andere kant bevindt. Bizar!

Het is echt alsof je in een andere dimensie bent. En op welk tijdstip je hier ook bent, het is altijd druk. Het is heerlijk om gewoon ergens te gaan zitten om alleen maar mensen te kijken. Heel dik, heel lang, in trouwjurk, met tulband, nog meer heel dik, Aziaten, Europeanen, jong en oud. Werkelijk van alles loopt hier rond.

Omdat we nieuwsgierig waren, hebben we voor het eerst deze vakantie in het hotel ontbeten (of eigenlijk was het meer een brunch). Je kan het zo gek niet bedenken of het was er: pancakes, waffles, monkey bread, allerlei varianten van eieren, pizza, lasagne, salades, steaks, zalm, etc. Wat we wel misten waren gewoon broodjes, fruit en cappuccino...We hebben lekker gegeten, maar morgen toch maar weer gewoon een meegebrachte boterham op de kamer en koffie van de Starbucks!

Gisteren hebben we gezwommen in het zwempark The Wet Republic. Hier worden regelmatig grote poolparty’s gegeven met bekende DJ’s. Tiësto is hier één van de vaste gastdj’s. Tim was heel teleurgesteld dat we net Martin Garrix hebben gemist die hier zaterdag heeft gedraaid.

De temperatuur is ook in Las Vegas nog steeds 44 graden. In het hotel merk je daar helemaal niks van. Alles is hier een graadje of 25, ook weer bedoeld om gasten vooral binnen te houden. Het is dus echt even een shock als je wel buiten komt. Maar zolang je in het - vanwege de feesten - ondiepe zwembad staat, is het goed uit te houden.

Gisteravond zijn we in de auto gestapt en hebben we een rondje over The Strip gereden. Ook op straat lopen gigantisch veel mensen. Het is leuk om alle gekleurde lichtjes en knipperende reclames te zien. Ook zijn we nog even in het Belaggio geweest. De lobby staat vol met heel veel gekleurde bloemen. In de verte doet het wat denken aan Droomvlucht in de Efteling, maar dan zonder trollen en elfjes.

Buiten hebben we naar de beroemde fonteinen show gekeken. Rond 23 uur waren we weer terug en zijn we een tukkie gaan doen. Vandaag nog een dagje relaxen en dan op naar Bryce Canyon.