Schiphol

22 augustus 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Na twee dagen in de Disney parken - we hebben ruim 30 kilometer gelopen! - hebben we gisteravond met een knallende Disney vuurwerkshow onze rondreis door Amerika op toepasselijke wijze afgesloten. Het was echt geweldig!!

Inmiddels zitten we in het vliegtuig op de terugweg naar huis. Nog vol van alle indrukken en ervaringen. Want wat hebben we de afgelopen drie weken veel gezien en gedaan. Het is maar goed dat ik een reisverslag heb bij gehouden, want het is bijna teveel om te onthouden.

Van te voren was ik vooral benieuwd hoe het met de kids zou gaan. Het continu verkassen is best intensief, zeker na een lange vliegreis inclusief jetlag. Maar dat is uiteindelijk probleemloos gegaan. Ook zij vonden het leuk om steeds weer naar een ander plekje te gaan. En iedere keer weer wat nieuws te zien.

Tim en Roan vonden allebei Disney het leukst. Én Harry Potter in Universal Studio’s. Op de voet gevolgd door Las Vegas. Alle lichtjes en de enorme casino’s vonden zij toch wel heel indrukwekkend. Tim vond ook de Grand Canyon heel bijzonder om te zien. Maar ook het zwemmen in de meren vonden zij heel erg leuk.

Wijzelf waren vooral onder de indruk van Bryce Canyon. Wat is dat mooi!! Ook de steile slingerweg langs enorme afgronden aan de noordkant van Yosemite hebben indruk gemaakt. Jammer dat we door de bosbranden het park zelf niet meer hebben kunnen zien.

Zijn er nog dingen die we een volgende keer anders zouden doen? Niet veel. Ik zou niet meer met kids onder de twaalf jaar gaan fietsen over de Golden Gate Bridge. Het is echt geen kindvriendelijke route. Ook zouden we een volgende keer langer op één plek blijven, zodat je wat meer van de omgeving kan zien.

Maar uiteindelijk zijn dat maar kleine dingetjes. Al met al was het een geweldig avontuur. De natuur in Amerika is overweldigend. Het is ‘in het echt’ toch heel anders dan op een plaatje of op tv. Pas als je er zelf rondrijdt, krijg je een idee hoe groot het land eigenlijk is.

Soms zie je kilometers lang niks anders dan enorme bossen met riviertjes, terwijl je in een andere staat enorme vlakten hebt met bijna niks. En dan hebben wij eigenlijk nog maar een heel klein stukje gezien.

Reden genoeg dus om ooit nog eens een keertje terug te gaan!

1. Martine Groeneveld:
    5 september 2018
    Tof zeg! Ik had je laatste berichten niet meer bijgelezen, maar nu even alles ingehaald. Zo gaaf en herkenbaar wat jullie mee hebben gemaakt. Echt een herinnering voor het leven! En dikke kans dat jullie nog eens teruggaan na dit eerste avontuur.