Van Las Vegas naar Bryce Canyon

8 augustus 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na drie dagen is het best lekker om het drukke Vegas achter ons te laten. We stappen weer in onze - tot Henk de tank omgedoopte - SUV. Deze keer rijden we wederom richting de bergen.

Het eerste stuk is vrij saai rijden. Weer over weidse en droge vlakten, waar alleen stekelige bosjes groeien. De enige afleiding vormen de grote reclameborden langs de weg met voornamelijk foto’s van gladde advocaten.

Na een tijdje wordt het landschap wat heuvelachtiger en groener. De temperatuur is inmiddels gedaald tot een graadje of 35. Een verademing na het snikhete Las Vegas.

Onderweg maken we nog een tussenstop om wat drinken in te slaan en om een hotdog te eten. Na een lange rit arriveren we rond 16 uur bij onze verblijfplaats voor de komende twee nachten: Best Western Plus Grand Canyon.

Omdat Roan nog onder de rode uitslag zit door de warmte - dat heeft hij helaas wel vaker in de vakantie - slaan we het zwembad een dagje over. We eten bij Ruby’s Cowboy’s Buffet & Steak Room aan de overkant van de straat.

Fijn om weer eens iets anders te eten dan pizza of hamburger. Het buffet bestond onder andere uit salade, zalm, pulled pork, steak, spaghetti, de échte mac & cheese en lekker vers cornbread. Als toetje had ik een stukje echte Amerikaanse carrot cake en lemon pie. Met volle buikjes gaan we nu lekker slapen!

Ps: omdat we nu in een andere staat zijn - Utah - zijn we ook in een andere tijdzone. Het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland. Ineens een uurtje later dan in Las Vegas!

1. Sander:
    10 augustus 2018