Sea World

15 augustus 2018 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanmorgen om 10 uur liepen we de toegangspoorten van Sea World door. Vlak na de ingang kon je verschillende vissen aanraken. Er zwommen kleine haaien en roggen. Ook waren er visjes die aan je handen gingen knabbelen.

Bij de zeeleeuwen - en later bleek ook op veel andere plekken in het park - kon je eten kopen om de dieren te voeren. We hadden er een beetje dubbel gevoel bij. Het is wel heel erg commercieel om zelfs voor het voeren van dieren geld te vragen. Je vraagt je toch af of het voor de dieren wel zo gezond is...

De show met de dolfijnen was heel erg leuk om te zien. Dat is dan weer de andere kant; in Amerika kunnen ze wel écht entertainen. Tegelijkertijd werd er ook heel veel verteld over de natuurlijke leefomgeving van de dieren. Natuurbehoud staat bij Sea World wel hoog op het lijstje.

Na de dolfijnen zijn we naar de orka’s gegaan. Want een imposante dieren! Heel erg bijzonder om ze van zo dichtbij te zien. Ze zien er heel erg lief en onschuldig uit, maar worden natuurlijk niet voor niks killer whale’s genoemd! Als ze met hun staart op het water ‘klappen’ wordt er een enorme hoeveelheid water verplaatst. Dat hebben de voorste rijen van het publiek aan den lijve ondervonden...

Naast de dieren waren er ook nog andere attracties. We zijn met zijn vieren in een soort Piranha geweest. Deze wildwaterbaan ging wel ietsje wilder dan in de Efteling. Tim en JP kregen de volle laag en waren helemaal nat. JP is alleen nog in een achtbaan geweest waarin je over de kop ging en een soort vrije val maakte.

Aan het eind van de middag hebben we als laatste nog een soort comedyshow gezien met zeeleeuwen en een otter. Ze speelden stukjes uit bekende tv programma’s na. Het is toch knap wat ze dieren kunnen leren! We hebben in het park nog even gegeten, voordat we weer in de auto stapten.

Omdat we gehoord hadden dat er in de buurt van het hotel ook nog ‘wilde’ zeehonden te zien waren, zijn we een stukje om gereden naar het strand van La Jolla. Het was hoog water, dus er waren er niet veel, maar toch hebben we op de rotsen nog wat zeehonden gespot.

Morgen rijden we door naar Los Angeles (Anaheim) voor alweer de laatste stop deze vakantie.