Van Scottsdale naar Palm Springs

13 augustus 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

In Scottsdale en omgeving groeien overal enorme cactussen. Sommige zijn zo hoog als bomen. Ook bij het hotel staan een paar hele grote cactussen. Zulke grote cactussen heb ik nog nooit gezien!

Vandaag waren de glijbanen gelukkig wel open, dus we hebben nog tot 12 uur bij het zwembad gezeten. Het is jammer dat we nu een paar stops hebben met maar één overnachting. Daardoor hebben we eigenlijk geen tijd om iets van de omgeving te zien. Van de buurstad Phoenix hebben we dus helaas niks gezien.

Rond de middag stapten we wederom in de auto. Onderweg zagen we nog een bijzonder natuurfenomeen: verschillende ‘dust storms’. Het waren kleine tornado’s van stof uit de woestijn. Het is nog gelukt om er een paar foto’s van te maken.

Na een lange autorit kwamen we eind van de middag aan op ons volgende plekje: het Renaissance Hotel in Palm Springs. Het was heel gek, want het hotel zag er nogal verlaten uit. Later bleek dat er het afgelopen weekend een groot festival was geweest; Splash House Pool Party (http://www.splashhouse.com/festivalinfo/).

De sporen van het feestje waren nog duidelijk zichtbaar. De staff was nog volop bezig met puin ruimen. De gangen van het hotel lagen bizar vol met vuilniszakken met lege flessen, achtergelaten opblaasbanden en zelfs confetti. Gelukkig was de kamer verder netjes.

Behalve een paar andere Nederlanders - die kom je tenslotte overal tegen ;-) - was er vrijwel niemand in het zwembad. Het is hier wel weer heel heet, graadje of 43, dus zelfs het water was warm. Inmiddels zijn we wel aardig aan de warmte gewend, dus bij het zwembad was het prima uit te houden.

‘s Avonds zijn we naar Palm Springs gegaan om wat te eten. Het plaatsje doet zijn naam eer aan, want overal staan metershoge palmbomen. Het centrum is gezellig met wat kleine winkeltjes en restaurants. Wij hadden via Tripadvisor een goede pizzeria gevonden (die hadden we nog niet op tenslotte ;-)). Deze keer bestelden we één grote pizza van 18 inch en een kleintje van 10 inch voor Roan. Precies genoeg!

Na het eten kwamen we nog langs een Ben&Jerry’s en daar hebben we een ijsje gegeten. Echt bizar hoeveel smaken ze hier hebben. Ik denk zeker wel dertig verschillende smaken! Ik had coconuts & caramel core en chocolat chip cookie dough. Lekker!!

Ondanks het vele reizen voelt het gelukkig nog wel als vakantie. Morgen rijden we naar San Diego en daar blijven we twee nachten. Wel even lekker om niet gelijk weer de koffers hoeven te pakken!