Van Palm Springs naar San Diego

14 augustus 2018 - San Diego, California, Verenigde Staten

Na een paar potjes pesten - waarbij we Tim vet ingemaakt hebben - gingen we pas om 23.00 uur slapen. Daarom dus maar geen wekker gezet en lekker uitgeslapen.

Vanmorgen de koffers weer in de auto gezet en daarna hebben we bij Starbucks ontbeten. San Diego was maar twee en een half uur rijden van Palm Springs vandaan, dus dat viel mee.

Onderweg heb ik nog wat foto’s geprobeerd te maken van de enorme trucks die hier rijden en van de omgeving. Op diverse plekken zagen we grote boerderijen met heel veel koeien.

Wat opvalt is dat er in heel Amerika met zoveel respect wordt omgegaan met militairen en mensen van de US Navy. Regelmatig staan borden langs de weg waarop zij bedankt worden voor hun inzet. Ook krijgen zij korting in parken, winkels en restaurants. Dat is in Nederland toch heel anders.

Tegen de middag reden we San Diego binnen. De stad heeft een beetje een Mexicaanse sfeer en ziet er heel gezellig uit. Veel laagbouw en huizen in verschillende kleuren. De temperatuur ligt hier tussen de 25 en 30 graden. Heerlijk! We hebben de echte hitte nu achter ons gelaten.

Ons hotel - Catamaran Resort San Diego - is in de Hawaiiaanse alohastijl. Een beetje tropisch sfeertje. Bij de receptie hadden ze bloemenkettingen om en bij het zwembad zat iemand op een gitaar te pingelen en liedjes te zingen. Echt een vakantiesfeertje dus!

Strakjes gaan we even in San Diego kijken en wat eten. Morgenochtend willen we vroeg op staan, want dan gaan we een dagje naar het beroemde Sea World.

1. Henny Veer:
    16 augustus 2018
    Wat een leuke filmpjes en foto,s. Ik volg jullie reis op google earth. Mooie route en veel te zien. Veel plezier nóg.
  2. Geoff:
    16 augustus 2018
    Ziet er echt fantastisch uit. Wat een avontuur. Tip!