Bryce Canyon National Park

9 augustus 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Dit is het eerste hotel in de vakantie waar het ontbijt inclusief is. We beginnen de dag dus met warme scrambled eggs en geroosterde boterhammen. Roan is niet in zijn hum en vindt alles ‘anders’ smaken. Hij houdt het dus bij een appel.

Het is inmiddels een graadje of 25 en er waait een stevige bries. Heerlijk na de hitte van de woestijn. We stappen op tijd in de auto en gaan een kijkje nemen in Bryce Canyon National Park. Op advies van de reisgids rijden we eerst de hele route om op de terugweg bij de uitkijkpunten te stoppen.

Onze eerste stop bevindt zich dus bovenop de berg en is 9115 ft hoog. We hadden geen idee wat we konden verwachten, maar het uitzicht is echt adembenemend. Weer zo’n bijzonder natuurfenomeen. Je kan enorm ver kijken over een soort amfitheater van oranje rotsformaties.

Het ene uitzicht is nog mooier en spectaculairder dan het andere. Bij één van de laatste uitkijkpunten willen we eigenlijk een stukje van een trail lopen, maar de route is behoorlijk steil en er zijn geen hekken langs het pad. Best een uitdaging als je ook nog hoogtevrees hebt. Met een ietwat dwarse Roan zien we dat avontuur toch niet zitten en besluiten we terug te gaan. Maar Bryce Canyon was wederom absoluut de moeite waard!

‘s Middags hebben we op de kamer wat spelletjes gedaan - pesten en saboteur - en daarna nog een uurtje gezwommen. Morgen reizen we alweer verder richting Lake Powell. Daar in de buurt hebben we een excursie geregeld en gaan we met een boot varen door Antelope Canyon. Weer een nieuw avontuur ;-)!

1. Henny Veer:
    10 augustus 2018
    Wat een bijzonder en mooi landschap. Waren jullie daar alleen? Patricia, je hebt hele mooie foto' s gemaakt. Ik denk dat het een heeeeeel dik fotoboek wordt. Nog een fijne vakantie verder. Liefs, mam/oma
  2. Geoff:
    10 augustus 2018
    Wat een ongelofelijk mooie reis is dit. Ik geniet met jullie mee. Fantastisch!
  3. Marianne:
    Hoi allemaal,
    Zó mooi allemaal!! Wat een onbeschrijfelijke natuur hè.Kan het mij nog heel goed herinneren ondanks dat het al 26 jaar geleden is.
    Zoals de kids het beleven om nooit meer te vergeten🤩🤩
    Elke dag als er weer een mailtje komt open ik hem direct. Jullie houden thuis toch zeker wel een “avondje Amerika” zodat wij de foto’s kunnen bewonderen. Lijkt mij zó gaaf.
    Heeeeel veel plezier nog en ik kijk weer uit naar de up date.
    Genieten weer én voorzichtig.
    Dikke kus